OVER ONS

VAN TOEN NAAR NU

In 1962 werd het haarspeldje nog verkocht vanuit de la achter de toonbank van de drogist. Deze manier van verkopen deed geen eer aan het product en Rudolf Zenner vond dan ook, dat deze producten een eigen winkelschap verdienden. Hij introduceerde in Duitsland het rack jobbing concept, waarbij de leverancier verantwoordelijk is voor het beheer van het schap in de winkel. Het betekende een grote doorbraak: het haarspeldje was niet langer alleen een functioneel product, maar ook een modieus haaraccessoire.

 

Paul Keers bracht het succesvolle concept in 1978 van Duitsland naar Nederland en ook Zenner Nederland werd al snel een begrip. Een aantal jaar later, in 1987, versterkte onze huidige directeur Marcel van Rijn het bedrijf. Tevens werd hij internationaal directeur van Zenner in Duitsland en Oostenrijk en zette vestigingen in Polen en Hongarije op. In 2002 werd Marcel van Rijn volledig eigenaar van Zenner Nederland en het bedrijf groeide onder zijn naam uit tot een internationale onderneming met verkooppunten in België, Duitsland, Suriname, Curaçao, , Letland, Litouwen en export naar Polen, Hongarije, Kroatië en Slovenië.

 

Sinds 2009 opereert Zenner vanuit een sfeervol pand in Nieuw-Vennep. Vanuit hier is het merk uitgegroeid tot wat het vandaag de dag is. Met een naamsbekendheid van meer dan 95% is het merk een begrip geworden in de verkoop van modieuze en functionele haaraccessoires. Zenner is inmiddels niet meer weg te denken uit de drogisterij. Ook online, op TV en in magazines zien we de accessoires van Zenner continue terug. Tevreden zijn we zeker, maar stil zitten we nooit. Met het oog op de nieuwste trends en ontwikkelingen blijven we altijd kansen en mogelijkheden zien.