
HOE HET ALLEMAAL BEGON
Het is 1962 en in de drogist wordt het haarspeldje nog verkocht vanuit de la achter de toonbank. Rudolf Zenner brengt daar verandering in en introduceert in Europa het rack-jobbing systeem.
Het betekent een grote doorbraak. Het bedenken en ontwikkelen van modische concepten in haaraccessoires geeft het drogisterijkanaal meteen een enorme impuls.
Het succesvolle Duitse systeem wordt in 1978 door Paul Keers in Nederland uitgerold. Met ondersteuning van Zenner Duitsland kon hij – als succesvolle topvertegenwoordiger in het drogisterijkanaal – op eigen kracht starten in Nederland. Ook Zenner Nederland werd een begrip in de markt van haaraccessoires.
In 1987 haalde Paul Keers sportliefhebber Marcel van Rijn, voormalig districtstrainer van de Tennis-topjeugd, naar Zenner. Deze breidde de distributie in het drogisterijkanaal fors uit naar Zenner Nederland en België. Marcel van Rijn werkte daarna als internationaal directeur voor Zenner in Duitsland en Oostenrijk en zette de vestigingen in Polen en Hongarije op. In 2002 wordt hij volledig eigenaar van Zenner Nederland en later van Pearls (Zenner Duitsland) waarmee het bedrijf doorgroeit tot een internationale onderneming met verkooppunten in België, Duitsland, Turkije, Letland, Litouwen en exporteert naar Polen, Hongarije, Kroatië en Slovenië.
In januari 2009 opent Zenner haar nieuwe pand in Nieuw-Vennep en legt daarmee de basis voor verdere groei. Zenner is inmiddels niet meer weg te denken uit de drogisterij. Met een naamsbekendheid van meer dan 83% is het merk een begrip geworden in de verkoop van modieuze en functionele modeaccessoires.
Op internet, Facebook, Twitter en Instagram, in vele TV programma’s en soapseries, maar ook in glossy magazines, vrouwen- en tienerbladen zijn de accessoires van Zenner continue in beeld.